دسته‌بندی نشده

معرفی انواع ماکت برای ماکت سازی

معرفی انواع ماکت برای ماکت سازی

در اینجا به معرفی چند نمونه از انواع ماکت برای ماکت سازی پرداخته ایم. در مقاله قبلی درباره ماکت سازی و برخی از متریال ها و لوازم ماکت سازی توضیحاتی داده ایم. در ادامه  ضمن معرفی چند نمونه به شرح سایر لوازم ماکت سازی بپردازیم. انواع مختلف لوازم های ماکت سازی برای انواع ماکت ها به کار می روند.

با گلدیس (فروشگاه اینترنتی لوازم هنری و طراحی) تا انتهای مقاله همراه باشید.

ماکت سازی چیست؟

برخی از ماکت ها را پس از آنکه طرح آن آماده شد می سازند. اکثر ماکت هایی که دیده ایم از این دسته ماکت ها بودند، ماکت های عمرانی، ماکت های راه سازی، سد سازی و … با اهداف نمایش ویژگی های سطح زمین و سازه ساخته می شوند. برخی از ماکت ها مانند ماکت های هتل، ماکت های بیمارستانی، پارک ها با هدف مقایسه و ارزیابی بین قسمت های مختلف از زوایا و جنبه های گوناگون آماده می شوند البته یک سری از ماکت ها نیز هستند که نمایانگر فضای داخلی یا ساختمان هستند.

> خرید لوازم ماکت سازی

خرید-لوازم-ماکت-سازی

بیشتر معماران به کمک اینگونه ماکت ها طرح موردنظر را به مشتریان ارائه می دهند. سایر ماکت ها برای تمرکز و نمایش دقیق تر فضای سبز، جاده ها، دشت ها و سواحل کاربرد دارند. در همه انواع ماکت ها از لوازم ماکت سازی مخصوصی  استفاده می گردد.

 برای آشنایی و اطلاعات بیشتر در مورد ماکت سازی میتوانید به مقاله لوازم ماکت سازی و انواع متریال ها  مراجعه نمایید.

 

انواع متریال در انواع ماکت

برخی از انواع متریال برای ماکت سازی برای انواع مختلف از نمونه ماکت ها عبارتند از:

  • چراغ
  • ماکت چراغ
  • ماکت روشنایی ساده
  • ماکت چراغ پارکی
  • ماکت چراغ حبابی

از دیرباز روشنایی به عنوان منبع توجه هر جا و مکانی محسوب می شد، هر جایی که روشنایی بود انتظار شادی و آرامش می رفت. هنوز نور اتاق های خانه برای ما یادآور مکان امن و آرامش بخش به حساب می آید و وقتی وارد هر پارک و میهمانی می شویم دنبال جایی می رویم که از نور کافی برخوردار باشد، و چه خوب می دانیم که  چراغ به عنوان نماد روشنایی است که روشنایی را در یک مکان سربسته و روباز فراهم می کند.

انواع چراغها در هر رنگ ها و مدل های متنوع یافت می شود از این رو در ماکت های معماری و ماکت روشنایی ساده برای القای گرما و روشنایی از ماکت های چراغ استفاده می شود. ماکت های چراغ پارکی و ماکت چراغ حبابی به عنوان نمونه هایی از ماکت های چراغ هستند که برای روشن کردن پارک ها به کار می روند.

لوازم ماکت سازی اشل

معرفی نمونه ماکت برای ماکت سازی

در ادامه نمونه های مختلفی از ماکت ها را معرفی کرده ایم.

1- ماکت سازی چادر خانواده یک نمونه کامت

هنوز برای خیلی از ما ها سفر کردن در روز جمعه مساوی است با برپایی چادر خانواده و روشن کردن آتش. لحظه ای به آرامش نشستن و سیر کردن در نوای زیبای طبیعت. همان ثانیه های دلکش که بوی غذا را با بوی خاک خیس را حس می کردیم، همان لحظات بازی کردن هایی که هیچ خستگی نداشتند و همان خنده های تمام نشدنی… همان دورهمی های صمیمی و حرف های شیرین زیر چادر پیک نیک که روز ما را فراموش نشدنی می ساختند.

یک مثال از این مورد می توان به ماکت چادر پیکنیک اشاره کرد.

  لوازم ماکت سازی

2- ماکت جدول خیابان چمن دار

در ماکت های شهری برای نمایش نمای کوچک از جدول چمن دار، از ماکت جدول خیابان چمن دار استفاده می شود. نمایش چنین مواردی برای سازمان هایی مانند شهرداری اهمیت دارد. معمولا برای نشان دادن بخشی از زیبایی های شهر به ویژه خیابانها به چنین ماکت هایی روی آوردند.

3- ماکت جدول پیاده رو و میدان

از آنجایی که زیبایی شهر در تمدن آن شهر نقش مهمی دارد، ادارات بزرگ برای طرح های عمرانی و شهری از ماکت های مختلفی مانند ماکت جدول پیاده رو یا جدول خیابان چمن دار بهره می برند. ماکت های جدول پیاده رو تنها برای به تصویر کشیدن جدول پیاده رو هایی که در شهرها  و میدان ها دیده می شوند، ساخته می شوند.

از انواع ماکت میدان می توان گفت:

  • ماکت معماری میدان
  • ماکت میدان و چهارراه
  • ماکت جدول کشی معابر

در اکثر ماکت های شهری از ماکت میدان برای ترسیم خیابان ها و معابر استفاده می شود. ماکت معماری میدان ابزار اصلی برای معنا پیدا کردن ماکت های معماری شهری است و ماکت جدول کشی معابر که القا کننده پیاده رو ها و معابر شه است برای عبور و مرور پیاده روها و افرادی که فارغ از ماشین در شهر جابجا می شوند و کنار ان، ماکت میدان و چهارراه است که نشانگر ماشین های در حال حرکت هستند و همه و همه این ها گویای شهرنشینی و چهره صنعتی شدن است که در نگاه اول از ماکت معماری میدان به سادگی می توان یافت.

ماکت سازی میدان- ماکت جدول پیاده رو

4- ماکت توالت فرنگی

ماکت دست شویی از ماکت های جالبی است که برای طراحی نمای داخلی دستشویی و توالت فرنگی آماده می شوند. معمولا ماکت توالت فرنگی، به عنوان عنصر اصلی که در ماکت های دستشویی از آن استفاده می شود در اندازه ها و جنس های مختلف تولید و عرضه می شوند. چنین ماکتی به آنچه در ذهن معمار یا طراح می گذرد دید خوبی را به ما می دهد.

5- ماکت سازی تخت خواب

اتاق خواب از بخش های اصلی هر خانه محسوب می شود که با تختخواب آنرا نشان می دهند  و قطعا بهترین کار برای نشان دادن آن در ماکت های خانگی و خانه ها استفاده از ماکت تخت خواب است. ماکت تخت خواب در اندازه ها و مدل های مختلفی ساخته می شود و براحتی می توان طرح حای منحصر بفردی بر روی آن پیاده کرد.

 ماکت سازی ساختمان

6- ماکت تاب

ماکت تاب از دیگر ابزارهای پرکاربرد برای ساخت ماکت پارک ساده است که کنار ماکت تاب و سرسره می تواند القای خلق  لحظات هیجان بخش برای کودکان باشد. درواقع تاب با بالا و پایین آمدن های متوالی ش است که جزء جدانشدنی هر ماکت پارک کودکان شده است و با رنگ ها و مدل های جذابی که تولید می شود.

برخی از نمونه های آن:

  • ماکت پارک ساده
  • ماکت پارک برای کودکان
  • ماکت تاب و سرسره

ماکت پارک برای کودکان را به یک محیط فراموش نشدنی در ذهن بچه ها و حتی بزرگسالان تبدیل کرده است.

7- ماکت پودر چمن

از صدها سال پیش برای طراحی شهرها به عنصر زیبایی توجه خاصی نشان دادند و سعی کردند شهر را به کمک طرح های جدید که درنمای خارجی ساختمان ها و برج ها، درختکاری و چمن کاری، مسیرهای روشنایی رنگارنگ، احداث مراکز فرهنگی و بوستان ها را جلوه خاصی ببخشند.

در پارک ها انچه به چشم می خورد وجود چمن ها و گل های گوناگون است که مکان را خاص کرده است. مشابه آن در ماکت های پارک ها برای القای زیبایی های آن از ماکت چمن و ماکت پودر چمن استفاده می کنند. ماکت پودر چمن برای نمایش پودر چمن کاربرد دارد.

8-ماکت پنجره از انواع ماکت

از انواع ماکت پنجره می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ماکت چوبی در و پنجره
  • ماکت چوبی درب و نرده
  • ماکت پنجره هلالی
  • ماکت در و پنجره

هنوز طرح های معماری را می شنویم فکر می کنیم با مجموعه ای از در و پنجره و دیوارهایی روبرو هستیم که به شیوه هنرمندانه طراحی و  سرهم کردند.

مجموعه ای از در و پنجره ها برای نشان دادن خانه و زندگی. مشخص است تنوع در پنجره ها و درهای هزاران خانه که با چشم خود دیدیم را انتظار داریم در ماکت های هنرمندانه معماری و خانه ها نیز ببینیم. بنابراین انواع مختلفی از ماکت پنجره مانند ماکت پنجره هلالی، ماکت در و پنجره ، ماکت چوبی درب و نرده و ماکت چوبی در و پنجره ساخته شدند تا جلوه گاه زیبایی ها و خلاقیت ها ی ذهن طراح باشند.

انواع ماکت های درب و پنجره از جنس هایی مثل کاغذ، چوب ، یونولیت و … بسته به اهمیت و کاربرد ماکت ارائه می شوند.

از جمله ماکت میز لوازم آرایشی نیز عبارتند از:

  • ماکت دکوری
  • ماکت وسایل خانه

از دوست داشتنی ترن لوازم یک ماکت دکوری، از نظر خانم های زیباپسند، ماکت میز لوازم آرایشی است. میز لوازم آرایش نماد  هویت زنانگی است. ماکت میز لوازم آرایشی برای بخشیدن هویت زنانه به ماکت وسایل خانه، آن را به کار می برند.

 

 ماکت سازی لوازم آرایشی

9- ماکت بوفه و شومیه

بوفه ها برای پر کردن قسمت های خالی از فضاهای داخلی مانند سالن و اتاق های نشیمن منازل طراحی می شوند. انواع مختلفی از بوفه ها در مدل ها و جنس های متنوع دیده می شوند.  البته از ماکت بوفه و شومینه  هم برای طراحی چیدمان و دکوراسیون فضاهای بسته استفاده می شود.

ماکت بوفه نیز به منظور زیبایی بخشی به قسمت های داخلی هر فضا در سایزها و مدل های مختلفی آماده می شوند.  معمولا برای طراحی مجدد چیدمان داخلی از قطعات زیادی به عنوان مثال ماکن بوفه و شومینه استفاده می شود. این نوع ماکت ها اگر چه برای سازندگان بوفه و شومینه ها نیز کاربرد دارند.

10- ماکت بوته و درخت

از انواع ماکت بوته و درخت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ماکت گل بوته
  • ماکت بوته رنگی

 بسیاری از بوستان ها به بوته ها مزین شدند و با اینکه درخت ها و گل های کمی در آنها دیده می شوند ولی به لطف بوته های کوچک و بزرگ دست کمی از دیگر پارک ها و بوستانها ندارند.

ماکت بوته  و ماکت بوته رنگی به عنوان نماد این بوته  های زیبا در درون ماکت گل و بوته جای گرفتند تا زیبایی اینگونه بوستانها را هر چه زیباتر نشان دهند. ماکت درخت و بوته را می توان در زیباسازی ماکت های شهری به کار گرفت تا کنار سایر ماکت های ریز و درشت ماکت را چشم نوازتر کنند.

11-ماکت آلاچیق محوطه دار و آبنما

اگر  سری به خانه های روستایی یا مراکز تفریحی بزنید از وجود آلاچیق محوطه دار آنها لذت می برید.  ماکت آلاچیق های محوطه دار در مدل های فوق العاده زیبا طراحی می شوند . ماکت کلبه جنگلی محوطه دارکه برای نشان دادن کلبه جنگلی محوطه دار به کار می رود اگر از نزدیک انرا ندیده باشیم حتما در فیلم های دلهره آور و هیجان انگیز دیدیم.

چه زیبا مکانی برای ماندن در جنگل های بزرگ.  هر یک ماکت آلاچیق محوطه دار  نشان دهنده محیطی برجسته برای سپری کردن اوقات بدون نگرانی از باران ها و حشرات ریز و درشت است که به ساکنانش هدیه می دهد.

از انواع ماکت آلاچیق ی توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ماکت آلاچیق چوبی
  • ماکت آلاچیق  و خانه های تابستانی

آلاچیق ها به عنوان استراحتگاه امن و مطمئن برای ساکنان شناخته می شوند. طرح های مختلف آلاچیق ها را در ساحل، پارک های جنگلی، مراکز بین جاده ای، خانه های بزرگ و ویلاها تهیه می شوند. سازندگان آلاچیق برای نمایش مدل ها و طرح های آلاچیق ها از ماکت آلاچیق استفاده می کنند.

از رایج ترین ماکت های آلاچیق، ماکت آلاچیق چوبی است.  ماکت آلاچیق چوبی که معمولا سرپوشیده هستند فضای داخل را به جای خوش تبدیل کرده است. ماکت آلاچیق و خانه های تابستانی را برای طراحی و معماری مراکز تفریحی کاربرد دارد. این نوع ماکت ضمن برخورداری از رنگها و مدل های گوناگون چشم انداز دلنشینی را به ساحل و ویلاها می بخشند.

ماکت آبنما،آبنما سازه ای است برای جاری شدن آب در بین دست ساخته های انسانی، نمایان شدن آب در بین هزاران مصنوعات چوبی و آهنی. ماکت آبنما به عنوان  یک جزء زیبایی در ماکت های میدان و ماکت های شهری کاربرد دارد. آب نماهایی که اب با هر حرکت و جریان در آنها طراوات را خلق و زیبایی مکان را دوچندان می کنند.

12- ماکت آدمک

همانطور که مشخص است ساده ترین تعریف ماکت همان ساخت مدل کوچک از هر چیز موجود در دنیای واقعیت، می باشد. چنین چیزی موجب شده است هر چیزی که در ماکت ها دیده می شود بازتابی از دنیای اطراف خود باشد، قاعدتا آدمک ها به عنوان قطعه ای از هر ماکت که یادآور حیات و حرکت است و ماکت آدمک برای نمایش افرادی که در مشاغل گوناگون فعالیت دارند و در حال انجام کارهایی هستند که برای آن طراحی شدند. 

13- ماکت سازی استخر

ماکت استخر هندسی، استخرها با آبی که درون خود جای دادند از عناصر آرام بخشی محوطه های خلوت و حیاط های بزرگ بناها محسوب می شوند. ماکت استخر هندسی به عنوان نمونه ای از ماکت استخر، به عنوان نماد عنصر آرامش دهنده فضاهای باز طراحی و عرضه می شوند.

ماکت سازی

14-ماکت سازی لوازم آشپزخانه

اجاق گاز به عنوان منبع حرارت و گرمابخش آشپزخانه همواره جزء ضروری ها بوده است. از کودکی برای ما یاداور غذاخوردن، وجود مادر و  امنیت بوده است. یعنی مادر درست داخل آشپزخانه مشغول غذا درست کردن است. و این برای ما در آن روزهایی که کودکی بیش نبودیم بزرگترین قوت قلب بود.

از انواع ماکت آشپرخانه ماکت یخچال است

  • ماکت لوازم الکتریکی
  • ماکت لوازم اشپزخانه

 از لوازم ماکت سازی دیگر می توان به ماکت یخچال اشاره کرد که برای ماکت های پرکاربرد،  مانند ماکت لوازم الکتریکی به کار می رود که یکی از اجزای سازنده آن یخچال ها هستند. یخچال به عنوان یکی از متریال اساسی ماکت لوازم الکتریکی و ماکت لوازم آشپزخانه محسوب می شوند. این دو نوع ماکت ها در صنایع و شرکت های لوازم الکتریکی برای نمایش نمونه کوچکی از مدل محصول مورد نظر، استفاده می شوند.

ماکت یخچال در رنگ ها و اندازه های مختلفی تولید می شوند و برای خرید آنلاین ماکت یخچال می توانید به فروشگاه آنلاین لوازم هنری، طراحی و معماری گلدیس مراجعه کنید تا بسته به انتخاب خود بتوانید یخچال مناسبی را برای ماکت خود تهیه کنید.

ماکت سازی یخچال

 

15- ماکت شهربازی

شهربازی و مجموعه قطعات آن مانند الاکلنگ، سرسره، تاب و چرخ و فلک در مدل ها و رنگ های جذابی تولید می شوند. ماکت شهربازی برای نمایش آن ها کاربرد دارد.

خرید لوازم ماکت سازی

از انواع ماکت شهربازی توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ماکت سازی پارک ساده
  • ماکت پارک برای کودکان
  • ماکت تاب و الاکلنگ

الاکلنگ از دیگر ابزارهای ماکت پارک ساده محسوب می شود. معمولا در ماکت های شهری علاوه بر ماکت های میدان، چراغ راهنما از ماکت پارک ساده هم استفاده می شود.  ماکت پارک ساده بیانگر محیط تفریحی برای آرامش و تلطیف روح افراد است. ماکت پارک برای کودکان بیانگر محیط بازی و شاداب شدن بچه ها است. بچه هایی که دوست دارند چند ساعتی را با تاب و الاکلنگ خوش باشند.

برای خرید ماکت های مربوط به شهربازی موجود در فروشگاه گلدیس (سایت لوازم هنری)، به لینک ماکت ورزشی و تفریحی می توانید مراجعه نمایید.

برای نمایش چنین فضایی در ماکت های شهری، ماکت تاب و الاکلنگ و هم چنین ماکت پارک ساده کاربرد دارد که در آن از ماکت الاکلنگ و سایر ماکت های چمن و گل بهره مند شده است.

16- ماکت شومینه

در اکثر خانه ها یکی از قسمت های جذاب سیستم گرمایشی مثل شومینه ها هستند. که محلی برای جمع کردن اعضای خانواده و یاداوری خاطرات زیبایی می باشد. شومینه ها در اندازه ها و مدل های مختلفی ساختته می شوند. برای انواع ماکت هایی مانند ماکت شومینه، ماکت بوفه و ماکت بوفه و شومینه کاربرد دارند.

17- ماکت فضای شهری

برای خرید ماکت های مربوط به فضای شهری موجود در فروشگاه گلدیس، به لینک ماکت فضای شهری می توانید مراجعه نمایید.

از انواع ماکت نیمکت که برای فضای شهری نیز به کار می روند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ماکت نیمکت چوبی
  • خرید ماکت نیمکت
  • ماکت نیمکت پارک
  • ساخت نیمکت برای ماکت

ماکت نیمکت از دیگر لوازم ماکت سازی می باشد. شکل و فرم های متنوعی که در ساخت هر نیکمت دنبال می شود برای آن حس خوبی است به هنگام نشستن بر روی آن به فرد هدیه داده شود. نیمکت های سنگی، نیمکت های چوبی و… در طرح های دلنشین آماده می شوند تا برای هر رهگذر یک تجربه به یاد ماندنی خلق کنند.

ماکت نیمکت نمایانگر طرح ها و نقش های جذاب نیمکت هاست که برای ساخت نیمکت ها در هر جنسی می باشد؛ همانطور که کاملا آشکار است ماکت نیمکت چوبی برای نمایش نیمکت های چوبی و انواع مدل های متنوع ان است. البته مدل های رنگارنگ و دانشین نیمکت ها را می توان در یک ماکت نیمکت پارک دید؛ براستی چنین ماکتی در بردارنده مجموعه ای احساسات تلطیف کننده است که برای هر نوع نیمکت یادآور تجربه ای متمایز است. سایت فروشگاه آنلاین لوازم هنری، طراحی و معماری گلدیس مفتخر است مجموعه ای از ماکت های نیمکت در مدل ها و رنگ های جالب با قیمت های منصفانه عرضه کند.

ماکت سازی ساختمان

18- ماکت هواپیما

ماکت هواپیما از دیگر لوازم ماکت سازی است که در مدل های ماکت هواپیمای چوبی، ماکت هواپیمای جنگی، ماکت هواپیمای قدیمی و ماکت هواپیمای مسافربری، دیده می شود. از هواپیما برای نمایش انواع مدل های هواپیما، شبیه سازی فرودگاه و شکل های گوناگون از پرواز در صنایع نظامی، جنگی و هنری … استفاده می شود. برای دانستن قیمت و انواع ماکت هواپیما برای ساخت ماکت می توانید به فروشگاه آنلاین لوازم هنری، طراحی و معماری گلدیس سر بزنید.

ماکت سازی هواپیما

19- ماکت ماشین

ماکت ماشین ها به عنوان متریال هیجان انگیز است. برای درک بهتر زوایا و طرح های مختلف آن به عنوان ماکت ماشین برای ماکت های مختاف صنعتی و شهری به وفور یافت می شود. ماکت ماشین را می توان در اندازه و رنگ دلخواه پیدا کرد. حتی برخی از ماکت های ماشین تنها فضای داخلی ماشین را نشان می دهد. و برخی از ماکت های ماشین از زاویه ای دورتر و کلی تر مدل مورد نظر را به تصویر می کشد.

ماکت سازی ماشین

 

 

خرید لوازم ماکت سازی و انواع ماکت از فروشگاه گلدیس

انواع لوازم معماری و ماکت سازی در تنوع زیاد و مدلهای مختلف را می توانید در فروشگاه گلدیس گروپ مشاهده و به صورت آنلاین خریداری نمایید. در صورتی که قصد خرید عمده انواع لوازم معماری و ماکت سازی را دارید می توانید از طریق شماره تماس مستقیم با کارشناسان ما (گروه گلدیس) در ارتباط باشید.

شماره های تماس:

 

دیدگاهتان را بنویسید