نقد و بررسی

آنچه که باید در مورد لوازم طراحی و چاپ بدانید؟

مورد لوازم طراحی چاپ

اگر به رشته هنر علاقه دارید این مقاله را به خوبی مطالعه کنید. برای شروع کار طراحی و نقاشی سیاه قلم شما به ابزارهای طراحی نیاز دارید، اما قبل از شروع و خرید این ابزار باید تمامی این ابزارها را به خوبی بشناسید. به وسیله این ابزارهای طراحی فرد می تواند آثاری زیبا و باشکوه را خلق کند.

یکی از تکنیک های رشته سیاه قلم که بسیار طرفدار دارد، طراحی چهره است. ما در این مقاله همچنین شما را با ملزومات چاپ آشنا می کنیم، پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید، تا شما را با لوازم طراحی و چاپ آشنا کنیم.

آشنایی با لوازم  طراحی

1- مداد طراحی

مدادهایی که برای طراحی استفاده می شوند، دارای سختی های متفاوتی هستند. از جمله مدادهای طراحی می توان به HB,2B,4B,6B اشاره کرد. به وسیله مدادهای نوک سخت شما می توانید خطوطی روشن را به وجود آورید، این مداد همچنین برای طراحی ابتدایی نیز کاربرد دارد.

برای سایه گذاری در طرح های خود می توانید از مدادهای نوک نرم استفاده کنید. برای ایجاد خوط نازک و پهن در طرح های خود می توانید، از مدادهای طراحی تخت استفاده کنید. برای طراحی علاوه بر مداد می توانید از مداد رنگی ذغال و پاستیل نیز استفاده کنید و کارهای خود را گسترش دهید.

یکی از مزیت های مداد طراحی لکه دار نکردن کار است. لوازم طراحی و چاپ باکیفیت انتخاب کنید، چرا که کیفیت ابزارهای طراحی بر روی اثر شما تاثیر به سزایی دارد. شما عزیزان می توانید ابزارهای باکیفیت طراحی را از گلدیس خریداری کنید.

2- ذغال و گرافیک طراحی

بیشتر افرادی که تنکنیک های فتورئال یا هایپررئال سیاه قلم را کار می کنند، در طراحی های خود از ذغال و پودر ذغال استفاده می کنند. ذغال باعث می شود نقاشی فرد مخملی و سیاه شود. ذغال خطوط پهن تری را ایجاد می کند، این ابزار طراحی از مواد طبیعی ساخته شده است.

برای کشیدن طرح های سایه دار و وسیع می توانید از ذغال استفاده کنید. یکی از دلایل اصلی نرم بودن ذغال واکس و روغن درون آن است. ذغال را می توانید به صورت های مختلفی خریداری کنید، مانند:

  • ذغال به شکل شمش
  • ذغال مدادی
  • ذغال های نرم استوانه ای
  • ذغال پودری

پودر ذغال را می توانید به صورت آماده در بازار خریداری کنید، اما خودتان نیز می توانید این پودر را تهیه کنید. برای درست کردن پودر ذغال می توانید از رنده یا سمباده کمک بگیرید. برای نگه داری پودر ذغال باید آن را داخل قوطی خشک بگذارید. برای خرید انواع لوازم طراحی و چاپ می توانید به فروشگاه معتبر اینترنتی گلدیس بروید.

3- پاکن و محو کن

در هنگام طراحی همیشه اشتباهاتی پیش می آید، یکی از ابزارهای اصلاح اشتباهات طراحی، پاکن است. در هنگام خرید لوازم طراحی حتما باید یک پاکن نیز خریداری کنید، چرا که پاکن یکی از لوازم مهم در طراحی است. از پاکن برای پاک کردن جلوه های اشتباه نیز استفاده می کنند. پاکن ها در انواع مختلفی به بازار عرضه می شوند، این پاکن ها بدین شرح هستند:

  • پاکن های صابونی
  • پاکن های لاستیکی
  • پاکن های فکتیس
  • پاکن های فرچه ای
  • پاکن های اتودی
  • پاکن های شارژی
  • پاکن های خمیری

در هنگام خرید لوازم طراحی و چاپ باید به نوع و کاربرد کالا توجه ویژه ای داشته باشید. انواع اتود طراحی را می توانید از گلدیس خریداری کنید.

یکی دیگر از ابزارهای مهم در طراحی و سیاه قلم محو کن است. محو کن ها بیشتر برای محو کردن خطوط کاربرد دارند، البته برخی از افراد برای ایجاد خطوط و بافت جدید در طرح های خود از محو کن استفاده می کنند. محو کن ها در واقع از کاغذهای لوله ای فشرده شده، ساخته شده اند. محو کن ها ظاهری شبیه به مداد دارند و در دو سایز متفاوت به بازار عرضه می شوند.

انواع دفتر طراحی

4- انواع دفتر طراحی

دفتر مخصوص طراحی در دو نوع سیمی و ساده به بازار عرضه می شود. در هنگام خرید دفتر طراحی، به جنس برگه های دفتر توجه کنید. گلدیس یکی از فروشگاه های عرضه کننده لوازم طراحی و چاپ باکیفیت در کشور است.

5-تخته شاسی برای طراحی

تخته شاسی در طراحی به عنوان یک زیر دستی کاربرد دارد. بیشترتخته شاسی هایی که در بازار عرضه می شوند، از جنس چوب و پلاستیک هستند. تولید کنندگان تخته شاسی، آن را به اندازه کاغذها می سازند. تخته شاسی ها در ابعاد 30*40 و 50*70 به  بازار عرضه می شوند. در هنگام خرید تخته شاسی باید سایز کاغذهای طراحی خود را در نظر بگیرید.

6- شابلون پارچه ( استنسیل ) چه کاربردی دارد؟

با استفاده استنسیل شما می توانید بر روی  سطوح مختلف طرح هایی زیبایی را ایجاد کنید. شابلون پارچه در واقع یک صفحه ی پیش ساخته است. از استنسیل در چاپ و  پتینه نیز استفاده می کنند، شابلون پارچه یا همان استنسیل به فرد کمک می کند طرح های زیبایی را بر روی پارچه رنگ آمیزی کند. گلدیس یکی از فروشندگان معتبر لوازم طراحی و چاپ است.

مزیت های استنسیل

  • افرادی که مبتدی هستند نیز می توانند از شابلون پارچه استفاده کنند.
  • استنسیل سرعت کار رنگ آمیزی را بر روی سطوح مختلف افزایش می دهد.
  • برای رنگ آمیزی با استنسیل نیازی به ابزارهای گران ندارید.
  • استنسیل را می توانید سال ها زیادی نگه داری کنید.
  • استنسیل قابل شستشو است.

طرح ترانسفر چیست؟

طرح ترانسفر به وسایل کهنه منزل جلوه ای زیبا می بخشد. دکوپاژ به شما کمک می کند تا دستمال، چینی و سفره های منزل خود را دوباره احیا کنید. طرح ترانسفر را می توانید بر روی سطوح چوبی، سنگی، شیشه ای، دیوار و حتی کابینت نیز بچسبانید. بیشتر خانم هایی که هزینه تعویض وسایل منزل خود را ندارند از ترانسفر استفاده می کنند. شما عزیزان می توانید انواع لوازم طراحی و چاپ، همچنین طرح های ترانسفر زیبا و باشکوه را از گلدیس خریداری کنید.

شناخت لوازم چاپ

همانطور که گفتیم ما در این مقاله شما را با لوازم طراحی و چاپ آشنا می کنیم. برای شروع فعالیت چاپ شما باید ابزارهای اولیه را ابتدا بشناسید، این لوازم بدین شرح هستند:

  • اولین دستگاهی که باید به فکر خرید آن باید باشید، کامپیوتر است. به وسیله کامپیوتر شما فایل های مورد نظر خود را ذخیره می کنید. کامپیوتری که خریداری می کنید باید قابلیت اتصال به USB و پرینتر را داشته باشد.
  • دومین وسیله ای که برای شروع فعالیت چاپ باید داشته باشید، دستگاه چاپگر است.
  • سومین مورد کاغذ است. کاغذها در نوع های مختلفی به بازار عرضه می شوند که باید همه آن ها را بشناسید.
  • چهارمین مورد مدیا است، مدیا در واقع جسمی است که طرح مورد نظر بر روی آن چاپ می شود.
  • پنجمین مورد پرس حرارتی است، که در چاپگرهای سابلیمیشن استفاده میشود. این پرس طرح مورد نظر را بر روی مدیا چاپ می کند.

شناخت لوازم چاپ

دیدگاهتان را بنویسید