دسته‌بندی نشده

پازل سه بعدی چیست؟

پازل سه بعدی چیست؟

پازل سه بعدی یا پازل تطبیق لبه سه بعدی نوعی پازل تطبیق لبه یا پازل کاشی کاری است. که شامل کاشیکاری یک منطقه سه بعدی با قطعات چند ضلعی (معمولاً منظم) است. که لبه های آنها با رنگها یا الگوها مشخص می شود. به گونه ای که لبه های قطعات مجاور مطابقت دارند.

هدف از پازل سه بعدی

هدف از پازل سه بعدی، یك معمای سه بعدی ، از نوع اسباب بازی های آموزشی ایجاد شده است. برای رشد تخیل و ادراك فضا ، و به ویژه روش بدست آوردن تركیباتی برای تزئین چهره های پازل سه بعدی ، یعنی چه مزایای مهم با توجه به اسباب بازی های آموزشی که اکنون در بازار وجود دارد.

پازل-سه-بعدی

> خرید پازل سه بعدی

در حال حاضر ، انواع مختلفی از اسباب بازی های آموزشی مانند پازل ، اره مویی و مانند آن شناخته شده اند. که توسط تعداد مشخصی قطعه ساخته شده اند که بازیکنان باید برای قرار دادن یک تصویر مشخص به عنوان مثال ، تصویر ، یک نقاشی و غیره. دشواری در این نوع اسباب بازی ها ، به طور کلی ، در رابطه با تعداد قطعات افزایش می یابد ، همچنین به ویژگی های انتزاعی تصویر برای ساخت بستگی دارد.

با این حال ، این نوع اسباب بازی های آموزشی روی یک سطح کار می شوند ، به عنوان مثال در دو بعد ، و در بیشتر موارد ، یک راه حل یا تصویر منحصر به فرد برای بدست آوردن وجود دارد (شش مورد در مورد معماهای مکعب) ، به طوری که پس از حل آنها ، به عنوان مثال پس از به دست آوردن یک تصویر ، بازیکن فقط در صورت تمایل به ادامه بازی امکان تکرار مراحل ساخت را دارد.

معمای سه بعدی که هدف اختراع حاضر است. با هدف ایجاد یک اسباب بازی آموزشی جدید برای توسعه تخیل و درک فضا ساخته شده است.

هدف پازل

اولین هدف از اختراع حاضر شامل توسعه یک اسباب بازی آموزشی برای توسعه تخیل و درک فضا است. زیرا بازیکن در جستجوی موقعیت و موقعیت این قطعات پازل سه بعدی ، همزمان دو و سه بعد را ترکیب می کند.

هدف دوم اختراع حاضر شامل روش به دست آوردن ترکیباتی برای تصویربرداری از این معمای سه بعدی است. از جمله تصویرهایی که به عنوان یک مرحله تولید شناخته می شوند. تزئینات هر یک از قطعاتی که بخشی از معمای سه بعدی هستند. به عنوان بخشی از تصاویر مختلفی که هنگام بازی باید ساخته شوند.

 

مزایای پازل سه بعدی برای کودکان و نوجوانان

پازل 3D مزایای آموزشی زیادی دارد که در زیر به چند مورد اشاره می شود:

  • افزایش هماهنگی دست و چشم
  • بهبود توانایی دیدن و ایجاد ارتباط هندسی بین قطعات
  • افزایش قدرت حافظه و تمرکز
  • تقویت حل مسئله
  • افزایش مهارت های اجتماعی
  • افزایش صبر
  • بهبود مهارت های حرکتی
  • افزایش اعتماد بنفس
  • تقویت هوش تجسمی

مراحل ساخت پازل

  1. انتخاب متریالی است که بعدها قرار است به صورت قطعات بسیار زیادی در بیاید که در کنار همدیگر به صورت منظم قرار بگیرند، این متریال می تواند صفحات کاغذ، چوب و یا فلز باشد.
  2.  دومین مرحله در ساخت پازل انتخاب موضوع است، نقاشی افراد مشهور، طرح های هنری زیبا، عکس اشخاص نامدار، عکس شخصیت های کارتونی، حیوانات، طبیعت و غیره از جمله موضوعات جذابی است که می توان در پازل ها دید.
  3. سومین مرحله انتقال این تصاویر بر روی متریال مورد نظر می باشد، این انتقال بیشتر به وسیله دستگاه های چاپ مخصوص انجام می شود.
  4. مرحله آخر ایجاد برش هایی منظم می باشد که به وسیله کاترهای خاص صورت می گیرد، برش ها به گونه ای ایجاد می شوند که قطعات تصاویر با در کنار هم قرار گرفتن تصویر کلی و اصلی را به ما  بدهند. (منبع)

این روش ساخت مختص پازل های دو بعدی می باشد. متریال استفاده شده در پازل های سه بعدی همانند پازل های دو بعدی می تواند مقوا، کاغذ، چوب و یا فلز باشد. قطعات طراحی شده به وسیله دستگاه های مخصوص کامپیوتری برش داده شده اند به گونه ای که آن ها را روی هم سوار می کند و در نهایت شکل سه بعدی مد نظر به دست می آید.

انواع پازل سه بعدی 3D

پازل های سه بعدی انواع مختلفی از نظر جنس و رده سنی دارند، مانند:

  • پازل چوبی سه بعدی
  • پازل دخترانه 3D
  • پازل کودکانه سه بعدی
  • پازل پسرانه سه بعدی
  • پازل فلزی 3 بعدی

قیمت پازل سه بعدی

عوامل بسیاری در قیمت پازل تاثیرگذار هستند. یکی از این عوامل سایز پازل می باشد. مثلا سایز قطعات پازل هر چقدر کوچکتر و تعداد آن بیشتر باشد، قیمت بالاتری نسبت به معماهای سه بعدی با قطعات بزرگ و تعداد کمتر دارند.

عامل دخیل دیگر در قیمت پازلها، جنس آنها می باشد. مثلا پازل چوبی قیمت متفاوتی نسبت به پازل فلزی دارد. از عوامل دیگر طرح پازل می باشد. بعضی از طرح ها، محبوبیت بیشتری دارند از اینرو قیمت متفاوت تری هم دارند.

 

دیدگاهتان را بنویسید