نقد و بررسی

تاثیرات بازی و سرگرمی بر روی کودکان

بازی با کودک و مزایای آن

ما در این مقاله قصد داریم شما را با تاثیر بازی و سرگرمی بر کودکان آشنا کنیم. امروزه بیشتر کودکان به بازی های کامپیوتری علاقه مند شده اند و از تاثیرات مهم بازی های فکری و فیزیکی غافل شده اند. بازی فکری ذهن کودک را پرورش می دهد. ما انواع بازی ها و تاثیرات آن ها را برای شما شرح می دهیم، با فروشگاه لوازم هنری گلدیس همراه باشید.

چرا کودک به بازی نیاز دارد؟

انسان ها در طول زمان سلایقشان تغییر می کند. بازی هایی که امروز کودکان انجام می دهند، با سلیقه گذشتگان هم خوانی ندارد. بازی بر روی رشد کودک تاثیر به سزایی دارد. کودکان ذهنی خلاق دارند، با بازی فکری ذهن کودک فعالیت بیشتری پیدا می کند.

به علت رواج بازی های کامپیوتری بیشتر کودکان از لحاظ بدنی فعالیت کمتری دارند، که این خود یک معظل است. برای افزایش فعالیت بدنی کودک می توانید، بازی هایی را برای آن ها خریداری کنید که فعالیت بدنی بیشتری داشته باشد. سلیقه همه کودکان در بازی کردن شبیه به یکدیگر نیست.

یکی از انواع تاثیر بازی و سرگرمی بر کودکان افزایش هیجان در کودک است. بازی ها می توانند جنب و جوش کودکان را ارضا کنند و یادگیری را در آن ها افزایش دهند. برای خرید اسباب بازی های دلبندتان می توانید به فروشگاه اینترنتی گلدیس سربزنید.

بازی با کودکان و مزایای آن

انسان تا چه سنی به بازی احتیاج دارد؟

سن بازی کردن در افراد متفاوت است. برخی از افراد تا زمانی که وارد جوانی می شوند، بیشتر بازی های مورد علاقه خود را کنار می گذارند. جوان ها بعد از کنار گذاشتن بازی های مورد علاقه خود، زندگی و آینده را دنبال می کنند.

برخی از افراد در سن کودکی کمتر بازی کرده اند، این افراد در دوران بزرگسالی بیشتر به دنبال بازی هستند، به گفته روان شناسان این افراد هنوز کودک درونشان فعال است. بازی ها در فعال کردن ذهن انسان بسیار تاثیر دارند، اما باید بازی مناسب سن فرد باشد.

تاثیرات بازی کامپیوتری

بازی باید فعالیت ذهن کودک را بیشتر کند، بازی های کامپیوتری نه تنها ذهن کودک را فعال تر نمی کنند، بلکه باعث می شوند ذهن کودک تنبل تر شود. یکی از تاثیرات بازی کامپیوتری، عدم اشتیاق کودک به درس خواندن است. کودکانی که به بازی های کامپیوتری علاقه دارند، نمی توانند در بزرگسالی عادت خود را به این بازی ها تغییر دهند و وارد منجلابی بزرگ می شوند. تاثیرات بازی و سرگرمی را بر روی کودکان جدی بگیرید.

تاثیرات بازی های معمایی

بازی هایی که امروزه در بازار عرضه می شوند، در دسته های مختلفی قرار دارند. یکی از این دسته بازی ها، بازی معمایی است. بیشتر روان شناسان به والدین پیشنهاد می کنند، بازی های معمایی را برای کودکان خود خریداری کنند. حل کردن معما به کودک کمک می کند، مشکلات زندگی خود را در آینده به راحتی حل کند.

تاثیر بازی های معمایی بر روی ذهن کودک مانند تاثیر مطالعه کردن است. برای آشنایی بیشتر با تاثیرات بازی و سرگرمی با ما همراه باشید. بهترین بازی های کودکانه و باکیفیت را از گلدیس خریداری کنید.

بازی دخترانه و پسرانه

گرایش کودکان با یکدیگر متفاوت است. پسر بچه ها بیشتر به بازی های جنگی و مسابقه ای علاقه دارند، اما دختر بچه ها بیشتر به عروسک علاقه دارند. برخی از بازی ها نیز به گونه ای طراحی شده اند، که با سلیقه دختر و پسر سازگاری دارند. بازی ها نباید عادت نامناسب به کودکان آموزش دهند. برخی از بازی ها بر روی اعصاب و روان کودکان تاثیرات منفی دارند، پس در خرید اسباب بازی های کودکان خود بسیار دقت کنید و از تاثیرات بازی و سرگرمی بر روی کودک خود غافل نشوید.

بازی و یادگیری

اگر به دنبال پرورش کودک خود هستید، می توانید از روش میانه استفاده کنید. در پرورش کودک به روش میانه شما کودک را مجبور به کاری نمی کنید، بلکه آن ها را با اختیار خودشان آموزش می دهید. بازی هایی که بر روی یادگیری کودک تاثیر دارند، در کنار یادگیری کودک را نیز سرگرم می کنند. این بازی ها به کودکان این امکان را می دهند، مسائل سخت را با بازی کردن حل کنند.

برای علاقه مند کردن کودک به درس می توانید بازی هایی را خریداری کنید که بر روی یادگیری کودک تاثیر دارد. برای افزایش یادگیری کودکان خود بازی های گلدیس را خریداری کنید، تمامی قیمت های این فروشگاه اینترنتی مقرون به صرفه است.

انواع بازی های کودکانه

قایم موشک بازی

برای افزایش هیجان در کودک خود و افزایش فعالیت بدنی اش با او قایم موشک بازی کنید. این بازی سنتی که بزرگان ما نیز با آن خاطره دارند، یکی از بهترین بازی ها برای افزایش فعالیت بدنی است. در این بازی یکی چشم می گذارد و بقیه قایم می شوند، فردی که چشم می گذارد باید اعداد را بشمارد و زمانی که شمارش به پایان رسید، دنبال افراد قایم شده برود و آن ها را پیدا کند.

برخی از افراد بزرگسال برای افزایش هیجان این بازی آن را در محل های تاریک انجام می دهند، اما اگر فرزند شما کوچک است می توانید این بازی را در منزل خود انجام دهید. از تاثیرات بازی و سرگرمی می توان به افزایش روحیه اشاره کرد.

بازی با توپ

یکی از بازی هایی که می توانید در منزل و هنگام مسافرت انجام دهید، بازی با توپ است. زمانی که توپ به میان می آید همه به فکر فوتبال و وسطی می افتند، اما با توپ می توان بازی های دیگری را نیز انجام داد. برای انجام این بازی می توانید کودکان را اطراف خود و به صورت دایره ای جمع کنید، یک آهنگ پخش کنید و از کودکان بخواهید توپ را تا لحظه قطع آهنگ به دست یکدیگر بدهند. کودکی که توپ در دستش باقی مانده حذف می شود، این بازی را تا زمانی انجام دهید که در حلقه بازی تنها یک نفر باقی مانده باشد.

حباب بازی

این بازی هیجان انگیز را در هر زمانی می توانید انجام دهید. برای حباب بازی می توانید از حباب سازها استفاده کنید. برای درست کردن حباب علاوه بر حباب ساز به مایع ظرفشویی و آب احتیاج دارید. برای درست کردن کف باید میزان مناسبی از مایع ظرفشویی را با آب مخلوط کنید، برای درست کردن حباب می توانید، آن را داخل کف بگذارید، و بعد از بیرون آوردن از کف آن را آرام فوت کنید. یکی از تاثیرات بازی و سرگرمی آشنایی با حواس است.

پازل بازی

پازل یکی از بازی های مهم در رشد کودک محسوب می شود. پازل بازی را کودکانی که در دوره دبستان و پیش دبستانی هستند، می توانند انجام دهند. پازل ها در شکل ها و فرم های مختلفی به بازار عرضه می شوند. پازل ها از جنس های مختلفی مانند: فیبر، ابر، پلاستیک و فوم و… ساخته می شوند.

در خرید پازل باید به سن کودک خود توجه داشته باشید، چرا که میزان راحتی و سختی در پازل ها متفاوت است. امیدواریم شما را با تاثیرات بازی و سرگرمی آشنا کرده باشیم. شما عزیزان می توانید بازی های دخترانه، پسرانه و معمایی را از گلدیس خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید