نقد و بررسی

نکاتی که باید در مورد لوازم سفالگری و مجسمه سازی بدانید؟

سفالگری و انواع لوازم آن

ما در این مقاله قصد داریم شما عزیزان را با لوزام سفالگری و مجسمه سازی آشنا کنیم. برای مجسمه سازی و سفالگری باید آموزش دید و با لوازم مورد نیاز هر رشته آشنا بود. در سفالگری فرد با شکل دادن به گل و ایجاد نقش های زیبا با دست یا چرخ مخصوص ظروفی زیبا را می سازد. ظروف سفالی به دلیل وجود مقادیر بسیار زیاد اکسید آهن، قرمز رنگ هستند.

لوازم سفالگری

لوازم آماده سازی گل: برای اینکه گل را برای شکل دادن و پختن آماده کنید، به برخی از لوازم احتیاج دارید، این لوازم به این شرح است: گونی، پتک، لیسه، ظروف پلاستیکی، الک مخصوص و ورق های نایلونی.

سعی کنید در هنگام خرید لوازم سفالگری و مجسمه سازی، ابزارهایی مرغوب را انتخاب کنید که بعدها با مشکل رو به رو نشوید. برای خرید انواع لوازم سفالگری می توانید به فروشگاه اینترنتی لوازم هنری گروه گلدیس سر بزنید.

سفالگری

 لوازم شکل دهی بدنه ظروف

مفتول های سیمی، چرخ های مخصوص سفالگری برقی و پایی، تراش دهنده برای شکل دهی به گل، کاردک برای صاف کردن و شکل دهی، ورقه هایی از جنس فلز، و نایلون از جمله لوازم برای شکل دهی به بدنه ظروف سفالی هستند.

 لوازم تزئینی

برای تزئین سفالی از ابزارهایی مانند: صفحه گردان، لوازم کاهنده، تراش دهنده گل، برش دهنده های گل، خط کش و قلمو استفاده می کنند.

لوازم پخت ظروف سفالی

بعد از شکل دهی و تزئین ظروف سفالی شما باید ظروف سفالی را برای پخت آماده کنید، برای پخت ظروف سفالی شما به ابزارهایی مانند: خشک کن ظرف سفالی، کوره برای پخت، لوازم جانبی برای جلوگیری از سوختگی و انبر احتیاج دارید.

انواع چرخ های سفالگری

از دیرباز تا کنون سفالگران برای ساخت ظروف سفالی از چرخ سفالگری استفاده می کردند. چرخ های سفالی پدال پایی با نیروی پا حرکت می کند. این چرخ سفالگری با استفاده از حرکت رفت و برگشت پای فرد، یک حرکت چرخی را به وجود می آورد.

پیشینه چرخ سفالگری به قبل از میلاد برمی گردد، چرخ به سفالگر این امکان را می دهد که ظرف را از هر جهت بررسی کند و به آن شکل دهد. چرخ سفالگری از صفحه ای گرد بر روی یک پایه متحرک ساخته شده است.
چرخ سفالگری را به گونه ای ساخته اند که نیروی گریز از مرکز را به مرکز ظرف سفالی انتقال دهد. یکی از مزیت های این ابزار سفالگری منظم کردن ظروف سفالی است.

چرخ سفالگری چوبی کند

این چرخ سفالگری یکی از ساده ترین مدل های موجود در بازار است. این چرخ در ساختار خود دو صفحه چوبی دایره ای دارد، اما صفحه چوبی بالا یک حالت مقعر دارد، و صفحه زیرین چوبی صاف و ثابت است.

صفحه ثابت که در زیر قرار دارد، حرکتی ندارد و تنها صفحه مقعر است که گل را شکل می دهد.

چرخ سفالگری برقی

امروزه چرخ های سفالگری برقی نیز وارد بازار شده اند.

در هنگام خرید لوازم سفالگری و مجسمه سازی باید به این مورد توجه داشته باشید که خرید ابزار برقی هزینه بیشتری دارد. تمامی لوازم سفالگری را می توانید از فروشگاه معتبر گلدیس خریداری کنید.

لوازم مجسمه سازی

  1.  ابزارهای اندازه گیری، این ابزارها برای اندازه گیری اشکال در مجسمه سازی استفاده می شوند.
  2.  ابزارهای کنده کاری و تراشیدن مجسمه که برای ایجاد ریزه کاری در مجسمه و ظروف سفالی استفاده می شود. برخی از افراد برای کنده کاری و ساخت دندان مجسمه از لوازم پزشکی اسفاده می کنند. برای خرید لوازم سفالگری و مجسمه سازی می توانید با افراد ماهر مشورت کنید.
  3.  ابزارهایی که سطح مجسمه گلی را صاف می کنند.
  4.  میزهایی که چرخان هستند، این میز به مجسمه ساز کمک می کند، تسلط بیشتری بر روی مجسمه داشته باشد.
  5.  سیم و مفتول که برای استراکچر و جدا کردن گل استفاده می شود

>> برای خرید ابزار مجسمه سازی در فروشگاه گلدیس اقدام نمایید.

انواع گل سفالگری

اگر به دنبال یک خاک مناسب برای سفالگری هستید، ما خاک سرامیکی را به شما پیشنهاد می دهیم. این خاک در دو نوع خالص و ترکیبی در بازار موجود است. علاوه بر لوازم سفالگری و مجسمه سازی، خاک سفالگری نیز بر روی کیفیت اثر شما تاثیر به سزایی دارد.

با ما همراه باشید تا خاک های مناسب برای ساخت گل سفالگری را به شما معرفی کنیم.

>> برای خرید گل سفالگری در فروشگاه گلدیس اقدام نمایید.

خاک خالص

این نوع خاک با هیچگونه ماده ای ترکیب نشده است. خاک خالص اولین نوع خاک های سرامیکی است. باران و تبخیر آب صخره های فلدسپاتی را فرسایش میدهد و خاک هایی را به وجود می آورد، این خاک همان خاک خالص است.

خاک های خالص دارای ترکیبات سنگ مادر است، به همین دلیل با هیچ یک از عناصر موجود در طبیعت ترکیب نشده است. برخی این خاک را با نام کائولن می شناسند.

خاک ترکیبی

در هنگام خرید لوازم سفالگری و مجسمه سازی باید به نوع خاک نیز توجه کنید. خاک های ترکیبی در طبیعت به وسیله باد و باران جا به جا شده اند، این جا به جایی باعث شده تا این خاک با انواع مواد شیمیایی و فیزیکی ترکیب شود.

امروزه بیشتر سفالگرها برای ساخت ظروف سفالی از این خاک استفاده می کنند. تفاوت این خاک با خاک خالص در میزان چسبندگی اش است. گل سفالگری از ترکیب دو ماده آب و خاک تشکیل می شود.

برای اینکه میزان چسبندگی گل سفالگری بالا باشد، می توانید دو خاک ترکیبی و کائولن را با یکدیگر ترکیب کنید. برای بالا رفتن کیفیت گل سفالگری خود می توانید، گل های دیگری مثل گل استون ور، گل معمولی و خاک نسوز را به ترکیبات خود اضافه کنید. برای تغییر در ترکیبات گل سفالگری می توانید درجه کوره، انقباض و لعاب را تغییر دهید. لعاب باعث می شود حرارت و چسبندگی در گل سفالگری افزایش یابد.

لعاب یک نوع از مواد شیشه ای است. تمامی لوازم سفالگری و مجسمه سازی مد نظر خود را از گلدیس خریداری کنید، گلدیس یکی از معتبر ترین فروشگاه های فروش لوازم سفالگری و مجسمه سازی است.

خرید ابزارها و لوازم سفالگری و مجسمه سازی از فروشگاه لوازم هنری گلدیس

دیدگاهتان را بنویسید